Beszélgessünk

Munkaidő kellemes eltöltése. Vélemények minden témában. Írd meg miről szeretnél beszélgetni, és holnap talán tiéd a nap témája:)

Friss topikok

  • gsanyi: És akkor mi van, ha én mennék, a barátnő viszont maradna? Szerintem ezt nyugodt szívvel csak akkor... (2011.09.21. 10:18) Menni vagy maradni?
  • DieLente: nekem a hiszti, ha nem beszélek. (2011.09.20. 12:34) a női hiszti
  • Kytia: @cyd: Ki kell ábrándítsalak, te sem vagy ennél sokkal racionálisabb.:) Veled is bármikor előfordul... (2011.09.19. 15:31) holtomiglan - de pár hónapig biztosan....

Archívum

2011.09.13. 20:12 michaela77

holtomiglan - de pár hónapig biztosan....

Manapság a hosszú távú kapcsolat ritka, mint hullaházban a tömegverekedés.
 
Régebben kevesebb volt a válás.
Jobb volt, hogy az emberek leélték az életüket valakivel, aki mellett nem voltak boldogok? Jó ez, hogy rapid kapcsolatok vannak és az első problémánál kiszállunk?
 
Mi változott? A nevelésünk? Vagy a fogyasztói társadalomnak van ilyen hatása?
 
Élünk, vagy visszaélünk a fene nagy szabadságunkkal? Mennyire gyakori a normális értékrend egy olyan világban, amely szinte minden erkölcstelenséget elnézhetőnek és megmagyarázhatónak tekint?
 
Boldogabbak vagyunk így, kevésbé toleránsan, szabadabban hajszolva az igazit?

 

67 komment

Címkék: szerelem kapcsolat szakítás örök válás


A bejegyzés trackback címe:

https://beszelgetos.blog.hu/api/trackback/id/tr823225155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Чапаев 2011.09.13. 23:52:51

Elsőzni ér? Esküszöm, én még soha, seholsenem, de most úgy kedvet kaptam! Ne utáljatok nagyon, jó?! :)

Hurri Kán 2011.09.14. 00:15:59

lóxart. Reggelig te is ki leszel baxva innen. :D :D :D

Чапаев 2011.09.14. 07:36:59

@gyvy: Na, lóverseny-tippeket már tuti, hogy nem tőled fogok kérni! :D

Muha 2011.09.14. 07:49:46

@Чапаев: Meg nem tudhatod. Lehet felkel Michaela es kibasz mindenkit :)

michaela77 2011.09.14. 07:50:55

@gyvy: @Muha: olyan szépen kérte, nem volt szívem kimoderálni:)

Чапаев 2011.09.14. 07:53:14

Na, hogy jóvá tegyem bűnöm, akkor egy kis on-topic! :D
A boldog ember piszok rossz fogyasztó, a párok, a családok, kisközösségek sokkal ésszerűbben költenek, és kevésbé manipulálhatók marketingeszközökkel, mint az egy fős szingli háztartások. A boldogtalan szingli pláne kiemelkedően jó fogyasztó, hisz magánéleti frusztrációt többnyire fogyasztással vezeti le. Szakítások által generált csokizabálás, seggrészegre vedelődés, vásárlási düh, estébé, ugye.
Összegezve: a boldogság rosszat tesz a fogyasztásnak, ezáltal a nemzetgazdaságnak is, tehát ami az egyénnek jó, az társadalmi méretekben káros, azaz valami el van baszva, nagyon! :D

Muha 2011.09.14. 07:54:37

Onolok en is:

Ne hozz dontest, ha ideges vagy;
Ne tegy igeretet, ha boldog vagy.

michaela77 2011.09.14. 07:56:06

@Чапаев: ez egy nagyon érdekes összefüggés, és tényleg igaz:)

@Muha: de a boldogság mint tudjuk csak percekben mérhető, így talán a házassági ígéretek nem is boldogan születnek:)

Muha 2011.09.14. 08:35:10

@michaela77: én non-stop boldog vagyok. :D

Hurri Kán 2011.09.14. 08:50:02

Nem első...:((( :DDD

michaela77 2011.09.14. 08:57:18

@Muha: és honnan tudod, hogy ez a boldogság, ha sosem vagy boldogtalan?:)

michaela77 2011.09.14. 09:06:38

Amúgy éppen nemrég olvastam egy cikket, hogy régen azért volt holtomiglan, mert sokkal rövidebb volt az átlagéletkor.
Betegségek, háborúk, stb., és nem sokat kellett kibírni egyetlen emberrel.
Most meg annyira megemelkedett az átlagéletkor, hogy egy emberrel 40 évet kellene leélni, az okosok szerint meg ez lehetetlen.
Bárcsak találnék magamon kívül még egy embert, aki meg pont erre vágyik:)

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.09.14. 09:10:11

A nagyapám már sokkal boldogabb mint bármikor. Már halott. Megszabadult a rohadék nagymutertól! :)

michaela77 2011.09.14. 09:11:32

@Nard: hát ha szegény nem látott rá jobb megoldást...:)
Ha hinnél a lélekvándorlásban gondolhatnál rá úgy, hogy azóta valami olajmágnás és háreme van:)

Bundabandi® (Cookie Bunny) 2011.09.14. 09:12:23

Talán azért mert manapság már nem kell leélned az életed (legalábbis a föld ezen részén) egy olyan emberrel, akit nem szeretsz, csak azért, mert ez a társadalmi elvárás. Aki tudja a megfelelő keretek között kezelni, az így boldogabb lehet, szerintem.

Én úgy vagyok vele, hogy ezt a kis időt, amit itt ezen a bolygón töltök szeretném olyan emberekkel tölteni és olyan dolgokat csinálni, hogy azt mondhassam majd a végén, ÉLTEM és boldog voltam! Nem csak megvolt, köszönöm, ennyi!

Kovács Tomi 2011.09.14. 09:13:25

Én ebben a kérdésben, outsider vagyok!:)

michaela77 2011.09.14. 09:13:36

@Bundabandi: és szerinted nem estünk át a ló túloldalára, hogy túl könnyen szakítunk és a tökéletest hajszoljuk?
Persze nem konkrétan rád gondolok, tudom, hogy te nem, de úgy általában az EMBEREK:)

Kovács Tomi 2011.09.14. 09:15:16

@michaela77: :) És ennek én annyira örülök..:)))

Muha 2011.09.14. 09:19:21

@michaela77: csak tudom és kész. :D

amúgy meg ajánlom az owen wilsonos midnight in paris filmet.
cukkermukker, meg ilyen mindenki a múltba vágyik vissza aztán lófasz

nincs kedvem ma véleményt formálni

michaela77 2011.09.14. 09:20:24

@Muha: láttam, két hete néztük meg hétvégén:) Tényleg cukimuki:D

Bundabandi® (Cookie Bunny) 2011.09.14. 09:29:09

@michaela77: ezért írtam, hogy aki a megfelelő keretek között tudja kezelni. Mert valóban sokan már az első problémánál feladják és inkább keresnek mást, aki nem feltétlen lesz jobb, mint az előző.

Mi az a pont, amikor azt mondod, már nem éri meg feladnom magamból dolgokat azért, hogy működjön? Van aki túl hamar vált és van aki nem elég erős, hogy valaha váltson... egyik sem jó. De talán a mai világ abból a szempontból jobb, hogy nem ítélnek el (annyira) ha mersz változtatni és kilépni.

Másik kérdés, hogy nem fecsérled-e el az életed azzal, ha nem tudsz megállapodni valaki mellett? Mert végső soron társ az kell, főleg majd életed végén!

michaela77 2011.09.14. 09:38:28

@Bundabandi: éppen az utolsó bekezdésed a dilemmám nekem is. Biztosan nem jó az sem, ha egész életünkben csak igazit keresünk, aztán ott vagyunk 60 évesen úgy, hogy nem volt igazán hosszú távú, nyugodt, biztonságos kapcsolatunk.

Bundabandi® (Cookie Bunny) 2011.09.14. 09:43:27

@michaela77: Na ez az! Mert akkor hiányzik majd rohadtul, hogy legyen melletted valaki! Mikor majd más már az unokákat terelgeti, te meg ott ülsz a macskákkal! :D De tényleg, a környezetemben volt pár ilyen ember...

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.09.14. 09:44:28

Csak hogy genyózzak, olyan fontos, hogy legyen társ? MINDENKÉPPEN?

Kovács Tomi 2011.09.14. 09:50:23

@Nard: Szerintem nem, sokan csak azért is bele mennek valami egészen elcseszett kompromisszumba, mert félnek az egyedül léttől. Így aztán mindegy ki, csak valaki legyen mellettük, mert egyedül még rosszabb, holott, pont nem.

michaela77 2011.09.14. 09:50:38

@Nard: jó kérdés. A nők szerintem ebben a tekintetben "társasabb" lények, mint a férfiak.
Persze szokták mondani, hogy inkább egyedül, mint egy rossz kapcsolatban.
De én pl. igen, arra törekednék, hogy egy jó társsal. Valahogy nekem úgy teljes, ha megoszthatom az életemet, ha van valaki, aki fontos.
De természetesen nem mindenképpen.

Bundabandi® (Cookie Bunny) 2011.09.14. 09:56:03

@michaela77: Szerintem sem mindenképpen. És inkább egyedül, mint egy rossz kapcsolatban... DE! Azért a fiúkat megkérdezném cirka 30-40 év múlva, hogy mennyire lennének egyedül!

"De én pl. igen, arra törekednék, hogy egy jó társsal. Valahogy nekem úgy teljes, ha megoszthatom az életemet, ha van valaki, aki fontos. "

Én is!

michaela77 2011.09.14. 09:58:34

@Bundabandi: én is filozofáltam ezen valamelyik hétvégén, hogy ha ne adj isten az ember beteg lesz és nincs aki letörölje a nyálat a szája széléről, biztosan akkor sem bánja, hogy talán kicsivel több kompromisszumot kellett volna kötni és akkor most lenne mellette valaki? Vagy talán nem kellene a tökéletest keresni, hiszen ő sem az?

Kovács Tomi 2011.09.14. 09:59:22

@Bundabandi: 30-40 év múlva? Simán 67 évesen fogok ülni a nagyfröccsöm felett a törzshelyemen.:D

michaela77 2011.09.14. 10:01:15

@Kovács Tomi: és ha megbetegszel? és ha utcára kerülsz? és ha úgy érzed, hogy senki sem szeret? és ha valami mély trauma ér, és senki nincs akivel megoszd, aki enyhíthetné?

Kovács Tomi 2011.09.14. 10:03:11

@michaela77: Mély trauma megtörtént már fiatal koromban, olyan dologgal élek együtt, amivel más lehet nem lenne képes, és mégis élek, evvel együtt, ha megbetegszem? Akkor meg annyi, h, ha halálos minél hamarabb legyen vége, nem akarok egy gyógyszerek tömkelegén vegetáló véglény lenni..

michaela77 2011.09.14. 10:05:08

@Kovács Tomi: nem hiszem, hogy ez kívánságműsor. Bárkivel előfordulhat, hogy mondjuk hosszú hónapokra kórházba kerül. Akkor nem lehet esőben sétálni, lemezt hallgatni, egy csomó mindent, ami boldoggá tesz. Olyankor nem lenne jó egy emberi lény, aki megpróbálja pótolni ezeket, akinek fontos vagy?

Kovács Tomi 2011.09.14. 10:07:42

@michaela77: Akin azt látom, h aggódik, félt, idegeskedik, miattam? Nem, nem hiszem..

michaela77 2011.09.14. 10:11:18

@Kovács Tomi: érdekesnek találom a gondolkodás módodat, még ha azonosulni nem is tudok vele.

Kovács Tomi 2011.09.14. 10:13:53

@michaela77: Nem is kell vele azonosulni.:) Sokan nem is értik miért így gondolom, ahhoz, h ezt értsd, ismerned kellene személyesen.:D

Bundabandi® (Cookie Bunny) 2011.09.14. 10:14:02

@michaela77: ezzel egyetértek!

@Kovács Tomi: aztán majd az elfekvőben ott leszel tök egyedül, se család, se semmi... Nagy a szátok ilyenkor még!

Bundabandi® (Cookie Bunny) 2011.09.14. 10:16:04

@Kovács Tomi: "Akkor meg annyi, h, ha halálos minél hamarabb legyen vége, nem akarok egy gyógyszerek tömkelegén vegetáló véglény lenni.. " Tisztára, mint az exem! Ő inkább most meghalna, mert úgy sincs semmi értelme az egésznek, ha holnap elüti az autó azt sem bánja.... ahhh

Kovács Tomi 2011.09.14. 10:19:16

@Bundabandi: Jó lesz, majd elszórakoztatom magam, mint behugyozok míg kiérek a folyosóra a rolls-royceal.:D

Muha 2011.09.14. 10:29:04

szerintem aki visszavágyik a múltba annak nincs elég önbizalma és nem elég optimista

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.09.14. 10:54:20

@Bundabandi:

Az egyik barátomat tudom felhozni példának, nem egy bunkó, nem is mondanám rossz pasinak, nagy medve, de nem él kapcsolatban sok éve. Egyszerűen jobbnak tartja ha egyedül van. Szereti a gyerekeket, nagyon jól elvan az öccse gyerekeivel. Nem magányos. Sok nő szerintem összetenné a kezét (a lábait meg szét) egy ilyen pasiért :)

TBal 2011.09.14. 10:57:23

@michaela77: üdv!
Most kukkantottam ide, tetszik ez a kezdeményezésed, hogy egy-egy ilyen témát megvitatsz, kíváncsi vagyok, hogy mi lesz belőle (szerintem sok témaelterelős ember is van errefele, de ez a magánvéleményem, legfeljebb megköveznek vagy széttrollkodnak engem). Mindenesetre sok sikert!

A témához, két kérdésem van, illetve a következő mondatokhoz:
"Mennyire gyakori a normális értékrend egy olyan világban, amely szinte minden erkölcstelenséget elnézhetőnek és megmagyarázhatónak tekint?"

Szerintem a normális értékrendet és az erkölcstelenséget is definiálni kéne. Ezeket a kifejezéseket azért nem szeretem, mert ebben benne van az, hogy magad mások fölé helyezed. te értékrended A normális, és te vagy AZ erkölcsös. Szerintem ezek a fogalmak relatívak...

A másik:
"Most meg annyira megemelkedett az átlagéletkor, hogy egy emberrel 40 évet kellene leélni, az okosok szerint meg ez lehetetlen.
Bárcsak találnék magamon kívül még egy embert, aki meg pont erre vágyik:) "
Tegyük ehhez hozzá: MOST vágysz erre. A vágyak simán változhatnak a megélt dolgok és a változások függvényében...

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.09.14. 10:59:31

@Kovács Tomi:

"Akkor meg annyi, h, ha halálos minél hamarabb legyen vége, nem akarok egy gyógyszerek tömkelegén vegetáló véglény lenni."

Igazad van. Én is így vagyok ezzel. De pl ha lebénulnék vagy valami.

michaela77 2011.09.14. 11:05:33

@TBal: köszönöm a jókívánságokat, de egyelőre úgy látom, nem túl nagy a piac az ilyen blogra, úgyhogy nem sok jövőt jósolok neki:)

A normális értékrend és az erkölcstelenség: valóban, bizonyára van egy alapszint, amit mindenki elfogad, de onnantól kezdve szubjektív a dolog.
Számomra ami igazán értékrendnek nevezhető, ha az ember tisztességes a másikkal, ha felismeri és elismeri az értékeit, ha tisztában van a saját hibáival, így a másikban sem a hibátlant keresi, ha korrekt módon áll egy kapcsolathoz és nem rabolja senki idejét, akivel nem gondolja komolyan, ha a másik viszont komoly kapcsolatot keres.
Azt hiszem ezek az alap pillérek.
Erkölcstelen pedig több vasat tartani a tűzbe, "lenyúlni" egy kapcsolatban élő embert egy másik mellől (tudom, kettő kell ehhez is, de manapság olyan elfogadott már, hogy simán kezdek valakivel, akinek már párja van), a saját kényelmed érdekében hitegetni valakit.

Abban igazad van, most vágyom erre. Sok tapasztalattal a hátam mögött. Jelenleg nem tudom elképzelni, hogy újra a keresgélős időszakot sírnám vissza, de hát ki tudhatja biztosan...:)

TBal 2011.09.14. 11:41:59

@michaela77: ez így korrekt, pár ponttal azért vitatkoznék - na, nem az ellenkezőjét állítom, hanem csak azt, hogy nem feltétlen fekete a dolog, hanem kicsit szürkés:
A tűzben több vasat tartás nekem nem annyira egyértelmű, azért kell egy kis idő, amíg kiderül, hogy egy illetővel mi a helyzet, és ez nem jelentéktelen időmennyiség. Közben meg lehet, elszalasztasz valakit, akivel működhetne a dolog. SZóval, azért én nem vagyok teljesen ellene a dolognak.

A páros emberre hajtást sem érzem teljesen rossznak, ha egy bizonyos szintet nem halad meg az érdeklődés erőssége. Szerintem az ember saját kapcsolata az ember felelőssége, és nem a harmadik félé. A harmadik fél mondhat nemet, de ez a "kikezdés" simán előhozhat olyan problémákat is a kapcsolatban, amik addig a szőnyeg alá lettek söpörve - és így vezethet egy jobb kapcsolathoz (ha megoldható és meg akarják oldani), vagy szakításhoz (ha nem megoldható/lusták megoldani). Szerintem ez összességében éppenhogy jó hatást vált ki.
A normális közeledésről beszéltem, nem pedig zaklatásról - azaz amikor a közeledő fél épp a másik örömét keresi, nem azt veszi el...

Чапаев 2011.09.14. 13:31:36

@michaela77: Mármint mire vágyik, rövidebb átlagéletkorra?! ;)

Чапаев 2011.09.14. 13:55:39

punny ...
(kaja-kóma, koffein-elvonással súlyosbítva)

Erkölcsről nem vitáznék, mint ahogy ízlésről sem. Ha a párhuzamos futtatás, meg a keresztbecsalás közösségi norma, akkor az a deviáns, aki nem teszi. pont.

Persze le lehet vetíteni egyénre is, csoporttól függetlenül, hogy akkor nem csinálom mással, ami nekem sem esne jól, de ilyen alapon azt is le lehet vezetni, hogy fekete öves, 3 danos pinabubusok nejét levarrni egyáltalán nem erkölcstelenség... :)

Hurri Kán 2011.09.14. 14:48:35

*böff*
mingyár olvasok...:)))

Hurri Kán 2011.09.14. 15:00:47

@Bundabandi:
Óhh, köszönöm, drága. :)))
Mosvolt időm reggeliznitízóraizniebédelni...

A posztban vázolt probléma tekintetében még nem alakítottam ki az álláspontomat. Meg aztán Michaela úgy is kimoderájja. :D :D :D

Чапаев 2011.09.14. 16:16:12

Amúgy azon töprengek, hogy vajon zombiszezonban nem-e lehet mégis a hullaházban jó kis csihi-puhikra futni... :D

michaela77 2011.09.14. 18:04:24

@TBal: a több vasat tart-nál nem a kapcsolatok kezdetére gondolok, hanem ha valaki már "elkötelezte magát", és mellette futtat még pár projectet.

Az ember saját kapcsolata a saját felelőssége, valóban. Csak én azt hiányolom, hogy manapság nem gondolunk bele, mit éreznénk, ha velünk tenné ezt valaki. Persze, csak olyan kapcsolatba lehet belemászni, ahol nincs rendben valami... De ez a belemászás csak néha lehet jó hatású, máskor talán a kapcsolat éppen akkor jöhetne helyre, ha nem mászna bele senki...

Чапаев 2011.09.14. 22:13:42

Túl lelkis téma volt ez a népeknek itten, vagy csak szerda volt, hovatovább! :D

Muha 2011.09.15. 08:58:14

elalutt a poszter?

P
O
S
Z
T
O
T
!

:)

TBal 2011.09.15. 13:30:55

@michaela77: OK, bár számomra a "több vasat tart" szólás azt takarja, hogy az oka az, hogy ha az egyik nem jön be, akkor van tartalék. De mindenki használja, amire akarja :)!

Hát, hogy egyes kapcsolatok pont akkor jönnének helyre, ha nem másznak bele... hát, azért erről nem vagyok meggyőződve. Nem feltétlen a harmadik felbukkanására gondolok most, hanem arra, hogy változások, helyrejövések általában kijózanító ingerek, történések hatására történnek, nem pedig csak úgy. Különben mi vezetne ahhoz a felismeréshez, hogy amit eddig csináltunk, az nem jó? Nagyon ritka, hogy egy erőteljes pofon nélkül komoly változás állna be.
Ha meg pofonoknélkül jó irányba haladnak a dolgok, ha a két fél egymás visszajelzéseit megfelelően képes értékelni, ott meg oly mindegy, hogy jön-e harmadik, vagy sem, szerintem az ilyen kapcsolat arra nagyrészt immunis.

Még egy CsP-s kommentedre reagálnék, hogy neked nincsenek titkaid, hogy elöl hagyod a mobilod és a párod simán felveheti, és ezt várod viszont... na ezzel nem értek egyet. Szerintem célszerű egy "titok" fiókot tartani a kapcsolatban, és nem kutatkodni a fiók tartalma iránt - persze, úgy, hogyelőzetesen megbeszéli a két fél, hogy milyen dolgok nem lehetnek titkok (mondjuk mert alapvetően befolyásolná a kapcsolatot, döntéseidet). Optimális esetben ebben a fiókban nincs szinte semmi, viszont mint lehetőség fontos szerintem, hogy legyen, hogy bármikor bele lehessen rakni valamit. Sőt, van, hogy az ember párja kifejezetten kéri is bizonyos témákkal kapcsolatban, hogy használja a fiókot.

Kytia 2011.09.19. 11:13:47

Szerintem manapság könnyen és gyorsan össze lehet jönni valakivel. Két hetet sem kell kibírnod egyedül egy szakítás után, hipp-hopp leakasztod a következőt. Ez egyrészt azt eredményezi, hogy felelőtlenebbül szakítanak az emberek, másrészt azt is, hogy felelőtlenebbül jönnek össze. Nem tudom, hogy boldogabbak-e, szerintem az emberek elég ritkán boldogok.

cyd 2011.09.19. 12:04:32

@Kytia: Inkább a kapcsolatkezdet a felelőtlenebb. Szakítani meg épp hogy nem szakítanak könnyen. lsd a mai poszt is odaát, meg még megannyi példa nem csak a blogról.

A könnyű, gyors, "két hét sem" kijelntéseket meg cáfolnám :)

michaela77 2011.09.19. 12:15:05

@TBal: nem írtam, hogy ezt várom viszont. Csak azt, hogy ez még sosem volt kölcsönös. A titkok megmaradhatnak anélkül is, hogy a másik fél gyanússá tenné magát és aláásná a bizalmat, szerintem.

@Kytia: nem tudom, nekem nem nagyon volt még gyorsan összejövős kapcsolatom. Ha szakítok egy darabig nem is nagyon van ingerem mást keresni, inkább csak nyalogatom a sebeimet.
Szerintem ha valaki nincs túl az előzőn és úgy kezd újba, az ritkán lesz hosszútávú.

Kytia 2011.09.19. 14:15:33

@cyd: Igen, amúgy én is a kapcsolatkezdésre gondoltam főként. Érzik, hogy nem teljesen az, amire vágynak, de "miért ne fussunk néhány kört, időnk és lehetőségeink, mint a tenger".

@michaela77: Én csak az utolsó kettő után tartottam nagy szünetet, direkt azért, hogy ne megint az legyen, mint addig. De előtte volt, hogy sebnyalogatás helyett másokkal gyógyítottam magam, és abból volt gebasz rendesen.

"Szerintem ha valaki nincs túl az előzőn és úgy kezd újba, az ritkán lesz hosszútávú."

Így van, de sajnos nagyon sokan csinálják és ebből lesz ez az össztársadalmi csere-bere.

cyd 2011.09.19. 14:46:23

@Kytia: És pl ezért tud kiborítani, mikor érezte, hogy "nem az igazi" és "nem vagyunk mi kísérleti patkányok" dumával lepattitntott, majd a harmadik, negyedik jelentkezővel már belement volna egy kapcsolatba, holott ő sem volt az igazi, de ott meg a figura pattintotta le. Magánélet OFF

Mi számít nagy szünetnek? Tényleg érdekel. Vagy ez egyénfüggő? Mikor a hosszú kapcsolatom ismerkedési/udvarlási szakaszába léptem/tünk akkor is megkaptam, hogy nemrég építette le az előzőt és ő ilyenkor szünetet tart. Most így visszagondolva nemigen változott akkor sem semmi közöttünk, mert élveztük a másik társaságát. Vagy csak fiatal voltam (23) és nem fogtam fel, hogy tolakodok?

michaela77 2011.09.19. 14:50:11

@cyd: nem csak az exről beszélt folyton?
Mert szerintem ilyenkor a nőknek max. arra van szüksége, hogy valaki meghallgassa őket, hogy valaki felhozza az önbizalmukat, nőnek tekintse őket, bókoljon ahogy az ex már nem tette.
De mivel az érzelmeiket tiporták sárba, nem nagyon nyitottak még egy újabb, mély érzelmeket igénylő kapcsolatba.

Az időintervallum szerintem nagyon tág. Van, hogy hosszú távú kapcsolatból annyira elege van az embernek, hogy pár hét elég a regenerálódáshoz. Van, hogy rövid távú után úgy szenved, hogy hónapok kellenek. Egyén- és kapcsolat függő.

cyd 2011.09.19. 15:04:55

@michaela77: Nem. Szóba sem került. Igazából szégyen, de fogalmam sincs mikor szakítottak, pedig ez már 10 éve volt :)
Azt tudom, hogy 3 évig tartott és ő lépett ki belőle.

"Egyén- és kapcsolat függő."
Köszönöm, nem kértem jellemzést, van önismeretem :)

michaela77 2011.09.19. 15:06:27

@cyd: ja, nem célozgattam, hanem komolyan van aki túlteszi magát ilyenen hamar, van aki meg nem. És szerintem általában nem a kapcsolat hosszán múlik.

Kytia 2011.09.19. 15:10:45

@cyd: Á, a kamu dumákat sosem kell elhinni. Két eset van:

1.) Bejössz a csajnak
2.) Nem jössz be a csajnak.

Utóbbi esetben szard le, hogy mit talál ki kifogásnak, hogy nincs elég szabadideje egy kapcsolatra, össze van zavarodva a szülei válása miatt, vagy túl frissek még a sebek így, egy héttel a kedvenc tengerimalaca halála után.:) Ezek csak mesék, nem érdemes számonkérni a másikon utólag, hogy bezzeg a Jószihoz eléggé felkészültnek érezte magát érzelmileg. Ő bejött, te meg nem, van ilyen. Pasik is tudnak gyönyörű magyarázatokat mondani, ha nem jön be nekik valaki és még maguk is elhiszik.:)))

Én féléves szüneteket tartottam most legutóbb, ugyanakkor azt hozzá tenném, hogy szerintem nem a szünet hossza a lényeg. Hanem az, hogy az ember ne keressen. Régen a szakítás másnapján mentem fel az internetre, hogy nehogy üres legyen a naptáram péntek estére, mert akkor jól elkeseredtem volna, és válogattam a pasikat, mint a piacon. Most meg inkább az, hogy szakítás után beállok egy egyedülálló életformára és csak afelé nyitok, akivel tényleg úgy érzem, hogy szeretnék járni. Így valahogy mélyebb az egész. De szerintem új pasi jöhet 2 hét, vagy 2 év után is, a lényeg, hogy nem arra kell koncentrálni, hogy "kapcsolat", hanem arra, hogy "a Józsi". Ha ennek így van bármi értelme.:)))

cyd 2011.09.19. 15:25:20

@Kytia: Kivételesen nem raktam sokat a kapcsolatba, hisz az elején jártunk és előtte felfogtam végre, ill. ráébresztettek barátok, hogy ne zizegjek ennyit a témán. Ő volt lelkesebb, aztán mégis ez lett a vége.
Nekem, mint racionalitás alapú létformának ez meg megmagyarázhatatlan. Máig sem értem és fogadok, hogy csak azért bosszant, mert ő volt az utolsó és nem a "nagy Ő" (legalább is kurvára remélem)

Kytia 2011.09.19. 15:31:03

@cyd: Ki kell ábrándítsalak, te sem vagy ennél sokkal racionálisabb.:)
Veled is bármikor előfordulhat, hogy úgy rákattansz egy csajra, hogy csak úgy sistereg, aztán egyik pillanatról a másikra, huss, elszáll. Ő meg csak néz, hogy most mi van. Ebben nincs racionalitás. Ezek mindenféle vonzások, kémiai reakciók, fasztudjamik, nem matematikailag előre kiszámítható dolgok.
Idegesít, mert csorba esett a méltóságodon és persze ez bosszantja az embert. Kb. pont addig fog idegesíteni, amíg egy újabb Nagy Ő el nem vonja a figyelmedet.:)
süti beállítások módosítása